tre gröna

varje morgon efter att jag tittat på mitt youtubeklipp åker jag buss till skolan. en sport jag tycks finna roande är att försöka tajma bussen perfekt - att jag segar som fan på morgonen, för att sekunden jag kliver utanför porten springa allt jag kan till hållplatsen.

varje morgon, idag (när jag började 10:10, god bless thursdays) inget undantag; när vi passerar stureplan sitter de där. tre gröna cyklister. skönt avslappnade på bänken med sina, såklart matchande gröna racercyklar ståendes intill. VARJE DAG. varannan dag kan man också se någon eller några av dem susa om bussen någonstans längs kungsgatan. var tredje dag kan man dessutom se dem sittandes på samma bänkjävel på vägen hem med bussen:

cykel

jag tänker göra det till min nya sport. att 1) försöka få tag på en fönsterplats 2) försöka se ut som en turist för vilken det inte alls är onaturligt att ta lite semesterbilder på stureplan när bussen susar förbi 3) lyckas få dem på bild.

från och med i dag, mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Tove

HAHA!

2008-09-25 @ 21:16:08
URL: http://interntmedt.blogg.se/
Postat av: ludvig

äntligen.

2008-09-25 @ 22:58:42
URL: http://simpletwistoffate.blogg.se/
Postat av: Emil

Blir det daglig rapport nu då?

2008-09-26 @ 16:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0