Kronologi

i morse steg jag upp, trött som få. eller kanske som många andra. trött var jag i alla fall. jag hinner slänga i mig en ostmacka och off i am.
inga större nyheter på bussen.

08:19:38

---------

väl i skolan har vi trevligt nog typ håltimme på historielektionen innan lunch, och vad göra om inte gå och spela laserdome? givetvis kom en gröning cyklandes förbi, men han var snabb, den jäveln.

10:29:48

---------

på vägen tillbaks till skolan och lektioner (+ äcklig chili con carne. + ännu värre chili-ketchup-sås) blir vi omkörda igen.

11:30


---------

på väg hem från skolan.

gåendes:
14:24:07


på bussen:
14:33




---------

jag inser att detta inte håller med min förbannade mobilkamera; jag måste i stort sett ta bilden 5 sekunder innan den verkligen ska tas, dessutom lägger den fokus lite hur den vill.

jag funderar på hur dessa cyklisters kalendrar kan se ut. kanske nåt i stil med:

Måndag: Sitta på bänk.
Tisdag: Cykla en sväng.
Onsdag: Cykla en sväng, sväng, sväng igen, sitta på bänk.

en andra sak jag funderar på är den gröna färgen. hur tänker de där? "om vi alla har gröna cyklar och kläder, och lägger ett bra schema på det här, kommer vi garanterat bli uppmärksammade. på ett eller annat sätt."

Kommentarer
Postat av: Ellen

Du är rolig, cyklisterna ger mig verkligen krydda i vardagen. Längtar till nästa snapshot.

2008-10-08 @ 16:52:43
URL: http://ellenrylander.blogg.se/
Postat av: rilo kiley

yes! keep up - i LOVE this! skrattade i flera minuter åt dagens inlägg.

2008-10-09 @ 10:21:32
Postat av: Anonym

De har ju fått en egen blogg, det är verkligen att bli uppmärksammad.

2008-10-11 @ 10:37:14
URL: http://emilbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0