kjsdföj

jag har precis sålt min älskade moped som ni som kanske läst förut hört om. jag la ut annonsen på blocket kl 15.01 och efter bara några min började det ringa. jag kan tom berätta att under tiden jag skrivit det här (c:a 2 min) (jaja, jag är väl lite långsam) har det ringt inte mindre än två personer på den. ("på den" i det här sammanhanget tycker jag förövrigt är typ det bonnigaste man kan säga)
jag misstänker att jag sålde den för billigt.

jag prövade ett program, "dream recorder", till min dator i natt:

jag riggar upp datorn på nattygsbordet så att kameran riktas mot mig i sängen.
jag ställer in vilken låt jag ska somna in till (albatross med fleetwood mac).
jag ställer in mellan vilka tider datorn ska göra ifrån sig fågelljud så att jag ska börja drömma om fåglar.
jag bestämmer ljud att vakna till på morgonen (trumpetfantar).

utöver dessa finesser är tanken att datorn tar en bild på mig var annan minut och på så sätt ser hur jag rör mig. därefter kan den räkna ut hur jag sover (djup-, dröm-, eller normalsömn) och beroende på det agera på olika sätt.
om jag har ställt in väckningen mellan klockan 7 och 8 kommer den att väcka mig med trumpeten någonstans däremellan när den känner för det, helst i min drömperiod, för då vaknar man lättast. man vill inte bli väckt under en djupsömnsperiod - det är tydligen då man blir helt körd i huvet resten av dagen.

det verkar som att det funkade i viss mån iaf, för när jag vaknade kände jag mig rätt pigg trots att jag inte sov särskilt länge..

ett annat förslag som veckarklocka är detta:



det bästa är att det inte är någon som bara haft roligt o lagt till fula ljud o redigerat om videon - det är verkligen en riktig låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0