[genomtänkt rubrik]

jag hade ett underligt "betygssnack" idag.

tekniklärare: vi var väl rätt överens om ditt betyg (mvg) sist vi pratade?
jag: jo, det var vi väl..
tekniklärare: vad var det vi sa då? [?!]
jag: tja, jag sa att jag kände att jag var värd ett mvg och du höll med.
tekniklärare: det är så svårt för mig nu när jag bara har haft er i nian att bedöma er. (det kan jag förstå, sen han vägrar att ha skriftliga prov.) hur kan du verifiera för mig att du ska ha mvg?
jag: tja, jag har ju alltid haft mvg i teknik och tycker att jag har visat det i år med..
tekniklärare: jo, men tidigare år spelar ju ingen roll nu.
jag: men nians terminsbetyg är ju ett samlingsbetyg..

sen kommer jag inte riktigt ihåg, men det slutade iaf med att jag ska få behålla mitt mvg (för att citera; "ok, jag köper det ludvig").. för en annan kompis hade det låtit såhär:

tekniklärare: vad vill du ha för betyg?
kompis: tja, vg låter bra
tekniklärare: ok, då får du det

Kommentarer
Postat av: Emil

Du bloggar ju, klart du ska ha mvg!

2008-05-29 @ 19:52:33
URL: http://emilbloggar.blogg.se/
Postat av: Sofia

svar: But it's something, right? Hellre att veckorevyn gör någonting än att ingen gör ingenting.

2008-05-29 @ 22:14:22
URL: http://combatbaby.blogg.se/
Postat av: Sofia

Eller aa, ingen gör någonting får man väl säga. You get my point.

2008-05-29 @ 22:15:09
URL: http://combatbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0