sickena vandaler

i morgon kommer en minifestival till orten jag har landställe i, munkedal. den heter "punk illegal" och ska tydligen hålla på i två dagar med en hel radda punkband, både svenska och utländska. punk illegal är en del av nätverket "ingen människa är illegal" som kämpar för att flyktingar ska få samma medborgarrätt som männsikor födda i sverige. inte riktigt som sverigedemokraterna alltså.
det jag finner märkligt i hela spektaklet är platsvalet. jag tror nämligen inte att det går att hitta någon mer udda plats att annordna detta på än just här då byn består av i stort sett bara bonniga (riktigt bonniga) 45+are och barn i åldrarna 0-14. ungefär, detta är total sanning, 90% av alla som går på byn har foppatofflor, gärna med blinkade "toffel-smycken" (jag ryser bara jag tänker på ordet). många tycker att det heter "negerboll".
hela byn kommer stänga in sig i sina hus med igendragna gardiner för att beklaga sig över dessa unga vandaler som bara kastar ölburkar kring sig och är skrikiga. dessutom ser de knäppa ut. kanske ett lyckat resultat från arrangörerna.
jag hade gärna gått om det inte var för att jag inte riktigt gillar modern punk och dessutom verkligen inte har nån att gå med. jag blir dock väldigt sugen på det här "överraskningsgiget från ett av sveriges mesta kultpunkband".

VÄLKOMNA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0