nån dag ska jag fan skriva ett inlägg klockan 15:24

iPhone-hysterin har såklart även drabbat mig, tekniknörd som jag är. när en produkt kan få en att titta längst ner i plånboken fastän man verkligen inte har råd känns det som att den har lyckats. det finns inte en chans att en hederlig 15-åring ska ha råd med telias dumma abonnemang, jag undrar hur de tänkte..
om jag ändå hade haft råd skulle jag inte ha plats för all min musik jag i dag har på min ipod (då iphonen bara har en 16 gig hdd). jag testade därför att göra en spellista i itunes med all musik jag skulle kunna klara mig utan. det gick inte specielt bra. jag skulle aldrig klara mig utan min Beatles-samling eller Winnerbäcks diskografi. inte Hives's heller.
jag antar att det besvarar emils fråga också (läs kommentar i föregående inlägg), det är varken speciellt lätt eller billigt att köpa 3171 låtar (eller 7,8 dagars lyssning). oh!, måste räkna. 3171 * 9 (9 kr per låt i itunes) = hmm.. 28539. soft.
jag tycker inte att det är fel med "illegal" fildelning av musik. mer ingående tänker jag inte vara, emil. nu vill jag se ett inlägg om hur man odlar gurka från din sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0