dagens musikinköp

jag har idag inhandlat några lp-skivor:



imperiet - blå himlen blues.
jakob hellman - ...och stora havet, jag har såklart redan den, i två exemplar, på cd och i ipoden, men jag tänkte att av stora havet kan man inte få nog. och när hellman envisas med att inte släppa flera skivor får man väl hålla till godo med den som finns. dessutom kostade den bara 80 kr.
johan hedberg - 5-spårs ep, ena halvan av suburban kids with biblical names har släppt en svenskspråkig 5-spårs ep.
the shins - chutes too narrow, jag lyssnade väldigt mycket på den för ett tag sen (det känns pinsamt att säga att "för ett år sen" iom att jag bara är 15) och tyckte mig behöva den till min vinylsamling.

i och med att jag hatar formatet cd (dels pga att man precis lika gärna kan ladda ner skivan som att köpa den och låta den stå och damma i ett hörn, dels pga att en liten plastbit ska kosta 169 spänn) tycker jag att det är skittrevligt att ha fått igång min morfars gamla lp-spelare. varje gång man slänger på en skiva är en hel liten kulturupplevelse, känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0