läs "jag"

du har en svensklärare som alltid sätter vg på allt och alla som uppfyller kraven: inte oläsbart och minst två meningar. du får gång på gång samma betyg som alla andra särskrivna skittexter med rader som "boken var jätte bra/en mästerverk".
du hör att en kompis som har skrivit en tre sidor lång text om valfri filmregissör får vg och tänker "otippat, uundrar vad jag får..". du har gjort samma uppgift (om tim burton) men bara på en knapp sida ikl. bild på tio centimeter. du går fram till läraren och undrar vad du fick för betyg. du är säker på att ett "jag har satt vg på den här" kommer nå örat inom en snar framtid. istället för den nästan redan sagda bokstavskombinationen hör du: mvg.

men är det inte så, att när man är heelt säker på att någon ska reagera på ett speciellt sätt, eller när man är 100 på att nåt inte kommer hända, att det alltid blir just tvärtom. och med tanke på det kommer det säkert ha gått skit på det nationella provet i eng förra veckan..

Kommentarer
Postat av: mli

Det ligger någonting i det. Läsförståelsen i engelskan var något som jag inte alls hade beskymrat mig över, och så hade det känts bra väl på provet. Men där fick jag ett VG, till skillnad från allt annat där jag prickade MVG.

2008-05-06 @ 23:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0